- iTunes programı, iPhone’u veya iPad’i tanımıyor.
- Bilgisayara iPhone veya iPad’i bağladığımda bilgisayar cihazı algılamıyor.
- iTunes telefonu/iPhone’u görmüyor. Ne yapabilirim?
- Bilgisayar iPhone’u görmüyor.
Aslında yukarıdaki sorulardan her birinin cevabı aynı.Çözüm için,yazımızı okumaya devam edin.
iTunes programını sıklıkla kullanmak zorunda kalabiliyoruz.Örneğin, büyük medya dosyalarını aktarmak, şifreleniş bir yedek oluşturmak, cihazınızı restore etmek gibi.. bir çok nedenden dolayı iTunes olmazsa olmaz programlarımız arasına girdi.
iTunes’u iPhone’unuzu veya iPad’inizi tanımıyor mu?
1. iPhone’unuzu ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.
iPhone’da hard reset işlemini yapmak için Ev düğmesini ve Güç düğmesini basılı tutun ve Apple logosunu görene kadar bırakmayın. IPhone’unuz yeniden başlatıldıktan sonra, devam edin ve bilgisayarınızı da yeniden başlatın.
Bağlanmayı tekrar deneyin ve çalışıp çalışmadığına bakın. Sorun çözülmediyse bir sonraki adımı deneyin.
Bağlanmayı tekrar deneyin ve çalışıp çalışmadığına bakın. Sorun çözülmediyse bir sonraki adımı deneyin.
2. iTunes ve iOS’u güncelleyin.
Bu aşamada hem iPhone / iPad’in hem de Mac’inizin en güncel yazılıma sahip olduğundan emin olmalısınız. Mac’inizdeki iTunes’da, üst menüde iTunes’a giderek ardından Güncellemeleri Kontrol Et … seçeneğini tıklayarak yapabilirsiniz. Bir PC’deyseniz, güncellemeleri denetle seçeneği Yardım menüsünde bulunur. IOS cihazınızda, bu ayarı Ayarlar> Genel> Yazılım Güncelleme’de bulabilirsiniz.
3. Farklı bir USB portu kullanın.
iPhone’unuz veya iPad’iniz iTunes tarafından görünmüyorsa ve bilgisayarınıza takıldığında şarj olmuyorsa, o USB portunda sorun olabilir. Kablonun USB ucunu alıp başka bir USB bağlantı noktasına takmayı deneyin; Aynı şekilde, bir çeşit USB hub kullanıyorsanız, fişini çekin ve şarj kablosunu doğrudan bilgisayarınıza takın.
4. Farklı bir USB kablosu kullanın.
Belki de kullandığınız USB kablosu veya Lightning kablo bozuk olabilir. Farklı bir kablo ile iTunes’e bağlanmayı deneyin. Farklı bir kablo ile de bağlanamıyorsanız, sorunu çözmek için aşağıdaki adımlardan devam edin.
5. Cihazınızın şarj girişini kontrol edin.
iPhone’unuzu veya iPad’inizi fişten çekin ve şarj bağlantı noktasını her türlü pislik için kontrol edin. Bazen iPhone’unuzun veya iPad’inizin şarjı olabilir, ancak o bağlantıdan sorumlu pin iletişim kurmuyorsa, iTunes’da görünmeyebilir. Toz, tüy veya pislik görürseniz, bunları temizlemek için yavaşça basınçlı hava kullanabilirsiniz.
Bağlanmayı tekrar deneyin. Hala iTunes iPhone’unuzu veya iPad’inizi görmüyorsa aşağıdaki adımlardan devam edin.
6. Konum ve gizlilik verilerini sıfırlayabilirsiniz.
IPhone’unuzu ve iPad’inizi yeni bir bilgisayara bağladığınızda, bağlanmak için Güvenilir Cihaz açılır penceresini kabul etmeniz gerekir. Bunda amaç, kötü amaçlı yazılımlara karşı koruma sağlamaktır. Yanlışlıkla önce Güvenme(Do Not Trust) ‘ı tıklattıysanız veya açılır pencereyi okumadan kaldırdıysanız, bu durum iTunes’un cihazlarınızı görememesine neden olabilir.
Bilgisayara güvenmemeyi daha önce seçtiyseniz, iTunes her bağlandığınızda size sormalıdır; ancak bu bazen çalışmaz. Yine yapabileceğiniz bir şeyler var. Güven iznini sıfırlamak bunlardan biri. Bunun, tüm konum ve gizlilik ayarlarını da sıfırlayacağını dikkate alın.
1- iPhone’unuzda veya iPad’inizde Ayarlar uygulamasını başlatın.
2- Genel’e dokunun.
3- Sıfırla üzerine dokunun.
4- Konum ve Gizlilik’i Sıfırla üzerine hafifçe dokunun.
5- Şifrenizi yazın.
6- Açılır pencerede Ayarları Sıfırla üzerine dokunun.
Ayarlar sıfırlandıktan sonra iPhone’unuzu veya iPad’inizi bilgisayarınıza yeniden bağlamayı deneyin. Hem iTunes hem de iPhone’unuzda veya iPad’inizde yukarıda gösterilen güven penceresini görmelisiniz. Bu pencereyi onaylayın.
7. Teknik servislerle iletişime geçiniz.
Yukarıdaki adımlardan hiçbirisi sorununuzu çözmüyorsa, belki de sorun cihazınızdan kaynaklanıyordur. Sorunu çözmek için Apple teknik servisleriyle iletişime geçmeniz önerilir.